Havet!

Hejsan vacker. Åh, vad jag njuter av att få sol och bad. Idag började vi dagen med att gå till havet. Badade en lång stund innan vi la oss vid poolen. Vi käkade lunch vid stranden även idag, det har vi gjort tre dagar i rad nu. Det är så mysigt.

Nu sitter jag och Fredrik och dricker ett glas rosé på våran balkong och bara njuter av kvällssolen. Snart ska vi gå ut och käka. Få se vad det blir för gott i kväll. Hittills har det blivit både grekiskt och italienskt.

Framme!

God kväll vacker. Nu är vi framme i värmen. Vi har det så bra. Igår när vi kom hit till Kreta blev det en smarrig lunch. Jag startade denna resa med en grekisks sallad. Sen blev det fort tillbaka till hotellet och slänga sig i poolen.

Idag har vi hängt vid poolen, ätit en god lunch på en restaurang på stranden och nu på kvällen blev det middag på en Italienskrestaurang.

Hejsan!

Hejsan vacker. Nu är vi på g. Vi kom precis till hotellet i Upplands Väsby där vi ska sova i natt, så vi inte behöver åka från Falun i natt. Nu har killarna gått och badat och jag slöar på rummet. Vi tänkte äta på en italiensk restaurang som ligger alldeles bredvid hotellet innan det är dax att sova inför i morgon. Vårat plan går 06:25 så det blir en tidig morgon.

Hör av mej när vi anlänt till Kreta.

Njuter!

God tisdag vacker. Jag njuter av att ha semester. Sover länge på morgonen, äter frukost länge i soffan och bara tar dagen som den kommer.

Igår var jag och Fredrik ut till Stråtjärn och passade barnen medans Mia klippte sig. Vi hoppade studsmatta och spelade fotboll. Eller rättare sagt, jag hoppade studsmatta med barnen och Fredrik spelade fotboll med barnen.

Filmen jag och Maria såg igår var super bra. Så gå och se den! Livet efter dej hette den.

Idag har jag målat på min skänk igen. Hoppas den är färdig målad nu. Sen har jag börjat packa inför resan på fredag. Tog även tag i utväxten på håret idag. Så nu är den borta.

Hejsan!

Hejsan vacker. Semestervädret har ju inte varit det bästa i helgen. Men igår tog jag och Fredrik en tur till Kupolen och efter det åkte vi och hälsade på pappa och Ann-Marie hemma hos henne i Bäsna. Så igår gjorde det inte så mycket att det regnade ute och idag har jag äntligen tagit tag i min skänk igen. Började måla den och det blev så bra. Tror det räcker med två strykningar, så jag behöver nog bara måla den en gång till. Sen ska jag bara bestämma var jag ska ställa den. Men jag kommer nog på något bra ställe att ha den på. När jag var klar med målningen tog jag och Fredrik en löptur uppe på Lugnet. Det blev en vända på 9km. Det småregnade lite hela tiden, men det var bara skönt.

I morgon ska jag ut till Stråtjärn och vara barnvakt åt fasters prinsar och prinsessa. Ska bli mysigt, var längesen jag träffade dem. På kvällen i morgon ska jag på bio med världens bästa Maria. Det ska också bli mysigt.

Semester!

Hejsan vacker. Nu är det semester. Jag fick flex idag, så det blev ledig fredag. I kväll ska jag och Fredrik fira våran semester med att dricka Lanson. Lanson är en av mina champagne favoriter.

Nu har jag precis ätit frukost, så nu ska jag kicka igång denna dag. Ska börja med att bädda rent i sängen, sen en löptur upp på Lugnet och köra lite backträning och trappträning och när jag klarat av det blir det hem och duscha och sen en tur ner på stan och shoppa lite nya nagellack. Nu när han får ha fina naglar i fyra veckor.

Rådis!

God torsdag vacker. Två pass kvar att jobba, sen semester! Gud så skönt det ska bli. Börjar jobba 16:00 idag, så få se vad jag hittar på idag.

Igår gick jag och några kollegor ner på Rådis direkt efter jobbet. Det var så trevligt. Vi började kvällen och slutade kvällen med ett glas Cava. Åt god mat och snackade en massa. Det är så trevligt att ses utanför jobbet också.

Blommor!

Hej vacker. Åh, vad det blommar fint i trädgården. Plockade in några blommor i uterummet, så nu doftar det underbart gott där.

Har jobbat mingeltur idag och det innebär 11:00-19:30. Så nu har jag precis ätit och nu blir det mys i soffan framför en serie jag och Fredrik börjat titta på.

Sista veckan!

Hejsan vacker. Idag har jag bara myst här hemma. Började dagen med att städa huset. Sen blev det en tur till Plantagen och köpa några blommar att ha ute. När jag planterat klart blommorna stannade jag kvar ute i solen. Satt på trappen i flera timmar, det var super skönt. Tog mej ett glas rosé när jag satt och njöt av kvällssolen.

Nu laddar jag för sista veckan på jobbet innan semestern. Fem jobbpass kvar. Ska på Aw på onsdag med några kollegor, det ska bli trevligt.

Student!

God lördag vacker. Det är mest jobb i mitt liv just nu. Så är så trött när kvällen kommer. Men nu har jag bara sex pass kvar att jobba innan det är semester.

Igår var det skolavslutning och student här i stan. Jag började dagen med skolavslutning för Felix på Östra Skolan. Sen åkte vi ner på stan och åt lunch på Banken alla sex. När lunchen var klar gick jag och Em och tittade på Elins utspring. Är så kul att se alla glada studenter. Vi stannade på stan till alla studenter gått klart sitt tåg och hittat sina fina bilar dom skulle åka i.

Både Elin och Astrid tog ju studenten igår. Så vi började eftermiddagen med att åka till Astrids studentskiva och efter den var det bara att gå till Elin och fira henne. Vi fick så mycket god mat.

Nu ska jag starta igång denna dag. Måste hinna med några saker innan det är dax för kvällsjobb.

Hemma igen!

Hej vacker. Nu är jag hemma igen efter en helt underbar helg i Stockholm. Jag shoppade lite smått och gott på Mos i fredags. Lina mötte upp mej när hon jobbat klart. Efter Mos blev det en tur till mitt hotell för att göra sig fin inför kvällen och sen hem till Lina så hon också fick fixa sig. Vi hade bokat bord på Trattorian och maten där var super god. Vi gick sen vidare till Hallwylska Palatset och tog lite gott att dricka. Kvällen/natten avslutades med dans på ett ställe jag inte kommer ihåg namnet på.

Igår när Fredrik ändå jobbade på mässan tog jag pendeln in till stan och gick på MiNilla och satt mej i Kungsträdgården och bara myste i solen. På kvällen åkte vi ut till Vaxholm och käkade.

Idag har vi varit i Sigtuna och fikat och bara myst nere vid vattnet.

Mall Of Scandinavia!

God fredag vacker. Igår när Mr F hämtade mej vid tåget åkte vi till Koh Phangan och åt middag innan vi åkte till hotellet. Vi satt ute och njöt av god mat och en underbar sommarkväll.

Nu har jag precis ätit en smarrig hotellfrukost. Så nu är jag redo för en dag på Mall Of Scandinavia. Få se om jag hittar något roligt. Sen i eftermiddag ska jag möta upp Lina. Hon måste bara jobba klart först.

Ha en underbar fredag och njut av detta underbara väder.

Busig!

Hej vacker. Just nu sitter jag på tåget till Stockholm. Älskar att åka tåg, tycker det är så skönt. Idag är jag lite busig.... Jag smyg dricker mitt medhavda bubbel, som man inte får. Hihi! Jag bara myser här, läser bloggar, dricker bubbel och lyssnar på bra musik.

God kväll!

God kväll vacker. Herre Gud vilken dag det blev igår. Började dagen med frukost ute i solen, tvättade bilen, körde den till glasmästaren för framrute byte, sprang hem från Ingarvet, la mej i solen och efter några timmar i solen skulle jag åka och hämta hem bilen igen. Då kommer det ett samtal från jobbet som undrar var jag är?.... Skulle börja jobba 16:00 och jag trodde jag hade ledig dag. Herre Gud, det var bara att skynda och hämta hem bilen och sen kasta sig på cykeln och åka till jobbet.

Idag när jag slutade mötte jag upp Em utanför jobbet och vi gick ner på stan och fixade student presenter till Elin och Astrid. Nu är det bara en vecka kvar till skolavslutning och studenten. Vi är bjuda till både Elin och Astrid på studentfirande, ska bli så trevligt att få dela denna dag med två av Em's bästa vänner.

I morgon åker jag ner till stklm, ska bli så trevligt. Ska träffa Lina, besöka Mol of scandinavia och så får vi se vad som händer mer. Måste börja packa nu, vet inte alls vad jag ska ta med. Men det lär ju bli några klänningar och några par skor.