Brooklyn Bridge!

Hejsan vacker. Nu är det inte många timmar kvar här i New York. Vi kom precis tillbaka till hotellet en snabbis efter en frukost på Starbucks. Vi ska ta en tur till en marknad innan vi ska ta oss till flygplatsen.

Igår gick vi och tittade på ett jätte stort hangarfartyg och så gick vi till Manhattan Bridge och Brooklyn Bridge. Där satt vi oss och njöt av solen. Det var super varmt och skönt i solen. Vi har haft super tur med vädret. Det har typ varit sol hela tiden, förut på förmiddagen på julafton. Då regnade det lite. Men då passade vi på att shoppa lite på Macy's.

God Jul!

Hejsan vacker. Idag är det julafton och det känns konstigt att inte vara hemma och fira med barnen. Men det är tur det finns FaceTime så man kan se och prata med dem.

Vi har det så bra här. Går och tittar på en massa saker och äter gott. I onsdags tog vi bussen till en outlet utanför stan med 220st butiker. Vi shoppade en massa saker där.

Här är Mr F med några av kassarna. När vi kom tillbaka var det knappt att vi orkade bära hem alla kassar till hotellet.

Igår var vi och käkade lunch på ett ställe där tjejerna i Sex and the city brukar ses och käka brush på. På vägen dit hittade vi några saker man brukar se på filmer. Sen på kvällen var vi på hockey i Madison Square Garden. Det var New York Rangers mot Minnesota som spelade. Tyvärr förlorade Rangers.

God jul till er alla.

Staden som aldrig sover!

God onsdag vacker. Nu är vi framme i staden som aldrig sover. Vi började dagen med att promenera i Central Park.

Efter att vi ätit en smarrig frukost promenerade vi vidare och till slut hamnade vi 9/11 museum. Det var kul att se alla saker som var sparade. Inne i museet vad det rester från ett av husen. Svårt att förklara, men det är det som syns på sista bilden.

Nu slöar vi på hotellet, men ska snart göra mej klar för middag. Tror vi ska käka på Hard Rock Café i kväll.

Nu har resan börjat!

Hejsan vacker. Nu har resan börjat. Har precis kommit till hotellet som vi ska bo på i natt. I morgon kl 08:30 gå planet mot New York. Ska bli så spännande. Jag har aldrig varit i USA och aldrig varit i en storstad, så det blir dubbelt så spännande för mej. Jag hoppas jag kan blogga när jag kommer fram, så ni får följa med mej på resan.

I lördags hade jag och Victoria en super mysig kväll. Vi bastade, käkade massa gott och sen avslutade vi kvällen på Liljan.

God fredag!

God fredag vacker. Nu är det bara en vecka kvar till julafton, hoppas ni inte har allt för mycket julstress. Jag känner ingen stress alls, men det kanske är för att jag inte ska vara hemma över jul. Men brukar nog inte ha någon julstress annars heller. Är ju en person som vill vara ute i god tid med det mesta. Så brukar ha läget under kontroll för det mesta.

I morgon ska jag på 9års kalas på dagen och på kvällen ska jag hitta på roligheter med söta Victoria. Vi brukar träffas den 27/12, men i år har vi bytt till den 17/12. Hoppas vi får lika trevligt som vi brukar.

Nu ska jag snart åka och få akupunktur för min onda axel. Ska bli så spännande och se om det hjälper. Är så himla jobbigt att ha ont och inte kunna träna som man vill.

Lucia!

Hejsan vacker. Hoppas din vecka börjat bra. Det har min gjort iallafall. Igår var det ju lucia och på C-op är det alltid luciafirande. Några av min kollegor lussar för oss och dom är så duktiga.

Efter jobbet igår var jag och körde ett spinningpass på Må Bättre. Herre gud, körde så hårt att jag nästan svimmade när passet var över. Hihi! Men det är så kul och så skönt trött efteråt.

Idag är jag ledig och just nu sitter jag framför brasan med färg i håret. Det är ju helt uterbart väder ute. Solen skiner och det är typ 1-2 minus grader ute. Måste nog ta mej en promenad i solen innan den går ner.

Julbord!

God söndag vacker. Idag kan jag verkligen säga hej mitt vinterland. Det har kommit massor med snö igår och idag. Det är så mysigt ute. Igår var jag på julbord med familjen. Vi äter varje år tillsammans med min farmor, pappa och bror med familj. Vi var på Haganäs i Ornäs. De har ett riktigt bra julbord.

Nu är det inte långt kvar till jag och Mr F åker på våran resa. Måste börja planera vad jag ska packa med mej. Har tänkt att nästan åka med tom väska dit. Men när jag åker hem hoppas jag att den är full.

Trevlig tredje advent.

Veckans bästa dag!

God fredag vacker. Veckans bästa dag är här och jag är ledig. Jag började min lediga dag med ett besök på Bilbesiktningen och min Opel kom ut med en stämpel i baken. Helt felfri och jag kan fortsätta och tuta och köra.

Vid lunch hade jag date med Em. Vi käkade sushi och gick en sväng på stan och fixade några saker. Sen tog vi en promenad hem till henne och fikade på te och pepparkakor, som Em och Olivia hade bakat igår. Nu har jag precis kommit hem och ska ta tag i hemmet. Toaletterna behöver städas och så behöver det dammsugas på nedervåningen. Men med Stiftelsen/Takida på hög volym är detta gjort på ett litet kick.